torsdag den 25. marts 2010

Hvem har ikke en sort kjole

Spurgte Aloka ud over boernene, da vi oevede PT her til morgen. (vi skal vise det til frihedsdagen i morgen) og straks roeg alle drengenes haender op, samt den ene vandriver... Det grinede vi lidt af, og Parthwa forklarede at det kun var pigerne dette spoergsmaal galdt.
Vi har brigt en del tid paa at oeve de sidste par dage, og det har vaeret ret meget hygge med boernene som ikke var igang lige nu, saa jeg er ved at vaere god til klappelege paa bangla og naturligvis twister, fiskespil og monkey banana. Men der bliver ogsaa snakke og selvom det er svaert, saa er det fedt for alle, naar det lykkes med vores delvist bengalsk delvist engelsk og ikke mindst tegnsprogs snakke.
Polash havde fx lidt svaert ved at forklare mig, at han skulle laane et par sko til PT, fordi han ikke selv havde. Heldigvis bruger han samme skostoerrelse som Heya, der skal danse og derfor ikke bruge sine kondisko.
Jeg har ogsaa faaet et par anderledes opgaver. I dag skulle jeg foerst oversaette alle ordrene til engelsk, og hvordan oversaetter man lige "shamne jaw" (som betyder gaa ligeud) til engelsk, der lyder som en fornuftig ordre?
Men saa blev jeg bedt om at lave 5 perlekaeder til de piger, der skal danse i morgen, det foeltes lidt saert at sidde der og lege med perler midt paa graesset med en masse piger omkrig, der gerne ville hjaelpe...

1 kommentar:

  1. Forkortelsen PT - hvad betyder den i den her sammenhæng?
    Kh far

    SvarSlet