mandag den 8. februar 2010

Tilbage på skolen

Så er jeg tilbage på skolen efter en god ferie.
Jeg er lidt forkølet, men har det ellers godt.
Jeg kom i går, men brugte hele dagen i sengen, fordi jeg havde feber og ikke havde det særligt godt og desuden ikke havde lyst til at smitte alle børnene.
Om eftermiddagen kom Helle, Steffen og Nogend fra Birganji, for at besøge skolen mest på grund af lærersamtaler i dag.
I dag kom jeg så op på skolen for første gang i 14 dage og blev meget forbavset over, at der var kommet nye bænke i flere af klasserne og at der i et hjørne er ved at blive bygget et toilet. Det har de ordnet ret lokalt, så det er jeg lidt stolt af dem for.
Vi holdt så tests for de nye lærere. Først var der en skriftlig prøve, som to af kandidaterne afleverede uden at besvare dem, fordi de var for svære. Eller som de sagde: "De kunne godt svaret, de havde bare glemt det." Altså havde vi ni kandidater til to poster. Efter samtalerne, som Helle, Steffen og jeg spillede en ret central rolle i, som spørgere og til at vurdere deres engelsk (Helle viste sig som pædagogen, hvad hun jo også er, og stillede spørgsmål omkring forhold til børnene, hvordan urostiftere skulle håndteres osv.)
Nogle af kandidaterne havde et godt engelsk (efter lokal målestok), men andre var mindre opløftende. Vi fandt tre kandidater, som Nogend vil vælge iblandt.
Men nå ja, vi skal bruge 2 lærere er tre kandidater jo godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar