mandag den 15. marts 2010

Big girls afternoon

Lørdag efter skole gik fem spændte piger og en enkelt volontør hånd i hånd fra skolen til guest house. Ayshi fra st. 3 havde faaet en torn i foden og maatte køres med cykkelvan, men resten af os gik. I guesthouse stod den paa pandekager med sukker og syltetøj (syltetøjet havde Birgitte og jeg købt i Dhaka), som jeg havde bagt hele formiddagen. Birgitte og jeg havde sat halvanden protion til livs, da vi lavede dem til os selv, saa jeg var lidt naervøs for om tre portioner ville være nok til seks piger plus mig. Men pigerne tog beskedent en pandekage hver...
Saa lavede vi fiskedam, papirklip og makeup og til sidst dansede vi til løverens konge og spillede bingo. Pigerne var meget benovede over at have kartonet imellem hænderne og jeg måtte lægge lidt praes paa for at faa dem til at klippe i papiret, saa den farvede side kunne komme til sin ret. Pigerne matte spille bingo selv, for jeg fik meget travlt med at gøre guest house rent efter papirklip og finde tallerkner og siddemåtter frem til lærene, som jeg havde inviteret paa de resterende pandekager. Pigerne nød at tøsehygge uden de små og uden drenge og jeg hyggede mig med at lave denne anledning. Lærene kom og de kunne ihvert fald godt lide pandekager (et tip, hvis du vil give en bengaler noget dansk mad, som de kan lide), så der blev spist op, ja faktisk var der ingenting tilbage til vandriverne, som kom og hentede pigerne, saa de måtte – ligesom de store drenge – vente til mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar